Magnepan 20.1 v obratni poziciji poslušanja

Recenzije, testi, opisi avdio naprav...
softspeaker
Site Admin
Posts: 2115
Joined: 11 Mar 2009, 09:45
Location: Brezno (Abyss)

Magnepan 20.1 v obratni poziciji poslušanja

Postby softspeaker » 12 Nov 2011, 15:36

Moram nujno posredovati eno izkušnjo, ki sem je bil deležen včeraj pri "berniju", našem soforumašu.

Bom prvo omenil njegov DIY tweak, ki je njegove Magnepan 20.1 zvočnike katapultiral za 10 klas višje - v orbito. Bil sem namreč priča transformaciji v zvoku iz "navadnih", tresočih se maggijev, v čvrsto stoječe, inertne monstrume, ki so sposobni zatresti svojo okolico in poslušalca. Trik je v stojalih, ki si jih je naredil, zato, da bi zvočnikom omogočil, da pokažejo to, kar so v resnici sposobni - vse skupaj pa se proizvajalcu ne zdi vredno porihtati, ker je po njihovem pridobitev verjetno premala, da bi se izplačala - svašta. In potem se še najdejo dežurni audiofili, ki vse to zagovarjajo v "znanstvenem" in "ekonomskem" oziru - ti ljudje si lahko za svojo advokaturo čestitajo.

Sicer me je najbolj pretresla ena zadeva o kateri bom pisal v nadaljevanju, ampak pojdimo po vrsti.

Nimam kakšne slike stojal in sistema, ampak bo že berni pripopal, ko bo videl ta post, a ne, berni?

Morda se kdo še spomni mojega vzdihovanja, ko sem opisoval svoje vtise izpred nekaj let, ko sem MG 20.1 prvič slišal na sejmu v Munich-u, to je bila namreč ena izmed najbolj pretresljivh izkušenj (poleg Apogee Diva), ki me je dodatno utrdila v mojem prepričanju, da so planarci "way to go".

Po tej izkušnji je seveda sledilo še mnogo več podobnih in kot bi rekli angleži "the performance bar has been raised, accordingly", ampak nima veze, ko sem pred nekaj meseci poslušal takrat še, ajde, neizpiljen sistem, brez stojal, mi je bil zvok v osnovi sicer všeč, vendar pa sem začel opažati tudi pomanjkljivosti, ki so predvsem izvirale iz šlampasto zgrajenih, opletajočih "monolitov".
No, sedaj z bernijevimi štenderji je situacija takorekoč nerazpoznavna glede na original, zvok je v totalno drugi ligi.

Aja, pa da ne pozabim omeniti trenutne elektronike: Olive (izvor), fantastični ANU predojačevalec od Rudija Korošca in rahlo modificirana MC2 končna stopnja, s skromnimi 750 watti po kanalu (megiji so požrešni, kot "the great white", he he).

Njegova soba je v osnovi 8 x 6 m, kar je že zelo veliko, se pa še levo in desno odpira v hodnik in kuhinjo, gledano iz smeri sistema.

Zvok prejšnje konfiguracije je bil sicer zelo transparenten, ampak brez teže, bolj tanek in presvetel, vse tri besede sicer opisujejo isto, ampak to je to.

Zvok nove konfiguracije je napram stari, neverjetna transformacija v pozitivno smer.
Kot veste so dipoli skregani z bližino zadnje stene, zato sva začela pri oddaljenosti (mislim da) 1.5m od zadnje stene in čeprav je bil zvok v splošnem dober, me je osebno motil premočan odboj.

Na mojo željo sva zvočnike postavila na cca 2.3 m od zadnje stene in v tej poziciji je bilo zaznati občutno izboljšanje.

Zvočni oder je fenomenalno 3D izoblikovan v vseh smereh, no ja, ne sicer tako, kot pri MBL 101, ampak tisto je v vseh drugih ozirih sintetično zveneč zvočnik.
Višina, globina in širina so pri tej postavitvi izjemno dobro reproducirane.

S sabo sem imel CD kompilacijo, ki mi o zvoku sistema hitro pove marsikaj, večina stvari je bila odigrana na odličnem nivoju. Klavir je imel v spodnjih registrih izjemno težo in polnost, zborovsko petje je bilo izredno lepo ločljivo, tudi bas (do 40 Hz) je bil prvovrsten, malo se je sicer zmehčal/izgubil pod to frekvenco, ampak v splošnem - odlično.

Takega zvoka na škatlastih zvočnikih seveda nikoli ni možno doseči, tudi horni ne pridejo blizu, ker imajo prevelika intermodulacijska popačenja (problemi reprodukcije več tonov naenkrat).

Če lahko omenim minuse, so to seveda rahlo pomanjkanje dinamike, oziroma nelinearna dinamika in pa po karakterju/barvi tona pretanek spekter nad 3 kHz (nekaj rezerve je v spremembi rezne frekvence med midom in tvitom, morda bova to probala z bernijem).
Najbolj opazno je pomanjkanje dinamike v najnižjih tonih, kjer folija ne more zgostiti zvoka in ga poslati v prostor in pa v prezentnem področju (2 -5 kHz), kjer je klavir v dinamičnih pasažah, ki jih poznam iz mojih zvočnikov, precej bolj "udaren", tukaj pa je zadržan in malo preveč umirjen.

Vse to je seveda zgolj v absolutnem smislu, zvok je sicer generalno fenomenalen, sploh, če se spomnim večine drugih (izjemno dragih) konvencionalnih sistemov, ki jih modificirani MG 20.1 z lahkoto posekajo, pomanjkljivosti, ki sem jih pri 20.1 zaznal, pa so seveda stvari, ki so me gnale v razvoj lastnih zvočnikov.

Bernard je v vsakem primeru lahko zelo zadovoljen z doseženim, takšen zvok se namreč malo kje sliši.

No in sedaj glavna stvar: ker me je neznosno matral firbec, sem bernija prosil, če se lahko vsedem na njegov "rack", kjer ima vso elektroniko in poslušam sistem od zadaj. Med zvočniki in mano je bilo okrog 2.5m, "za zvočniki" pa verjetno okrog 5.5, do "zadnje" stene.

To, kar sem slišal v tej poziciji, meji na totalno senzacijo! Če je bil zvok stare bernijeve kombinacije dober in z novo elektroniko super (po high end merilih), potem je bila ta varijanta za nekaj parsekov nad vsem, kar sem kdajkoli slišal..., razen dveh primerov, ki jih sedaj ne bi omenjal.

Zvok je poprijel praktično naravne dimenzije in zvočno/barvni karakter je bil nekajkrat boljši, kot sicer. Zvočni oder je pri orkestru bil - dih jemajoč! Pravzaprav bi si skoraj upal trditi, da sem pri določenih posnetkih imel vtis, da sem priča živi izvedbi!
Pevski zbor (izvedba Carmine Burane) je bil izjemno realističen, zelo razločen in na splošno svetlobna leta nad "žaganjem" tipičnih haj end konvencionalnih sistemov, to bi enostavno morali slišati, da bi vedeli o čem govorim.

V absolutnem smislu me seveda še naprej malo motijo pomanjkljivosti MG 20.1, ampak to je kljub vsemu zvok, ki ima že neverjeten LIVE KARAKTER !!!

Rekel bom še tole, razlika v postavitvi med 1m in 2.5m od zadnje stene ni nič v primerjavi z razliko med 2.5 in recimo 4 do 5 metrov od zadnje stene, resno! Tukaj pride do popolne transformacije v zvoku in to tonalno, potem v smislu resolucije in pa seveda tudi v 3D oziru.

V tonalnem smislu inštrumenti pridobijo neverjeten LIVE karakter, ni več stanjšanja zvoka, razločnost kompleksnih pasaž se enormno poveča, glasbeniki se ne drenjajo več, občutek imaš, da si resnično prisoten na koncertu, orkestralna dela pa so osupljiva, v vsej svoji maestralnosti - resnično se zamisliš nad dejstvom, da je tak nivo realizma v domačih pogojih sploh dosegljiv.

Slišal sem veliko vrhunskih sistemov, ampak na prste ene roke lahko naštejem tiste, ki so me dobesedno pretresli, bernijeva "reverse position" varijanta je ena takih.

Vsak človek, ki je kolikor toliko zdrav (govorim o glavi na ramenih) in ima neokrnjene slušne sposobnosti, bi nad slišanim moral biti šokiran, seveda pa ne izključujem možnosti, da pride "nabriti audiophool", ki bi "ugotovil", da je vse skupaj totalno narobe, ker ni "pin pointa" (sic!) in, ker ni prisoten mazohističen element "trdega, pikajočega, ostrega zvoka", ki se mu mnogi priklanjajo, kot pravilnemu. Saj veste, ob zvoku ne smemo uživati, ampak trpeti.


Zakaj vse to pišem? Dokler niste slišali, kaj lahko v reprodukcijskem smislu ponudi planarni/dipolni zvočnik, če se mu da optimalne pogoje, ne boste vedeli česa je ta princip sploh zmožen in kje so pravzaprav meje realistične reprodukcije v domačih pogojih. Seveda je res, da so planarci hudičevo izbirčni, kar se postavitve tiče in ogromno ljudi svoje negativne izkušnje z njimi pridobi zaradi slabih pogojev, v katerih se večinoma nahajajo, jaz pa ravno obratno, svoj enormni entuzijazem najbolj črpam iz teh redkih "razsvetljenih" trenutkov, ko sem doživel takorekoč transcendentno mistično izkušnjo, do katere v običajnih pogojih nikoli ne pride. Vprašanje ali se splača iti tako daleč in planarcem v njihovi zahtevi ustreči, se mi zdi nesmiselno, oziroma totalno odveč, je pa seveda res, da če nimamo kvalitetne najpomembnejše audio komponente (sobe), tako ali tako nimamo pogojev, da bi to doma doživeli. V bistvu pa si jaz ustvarjam mnenje o komponentah, glede na najboljše pogoje in ne glede na najslabše, tako kot nekateri, ki imajo seveda "najboljše namene".

Toliko.

Uživajte!
:party

User avatar
samob
Uporabnik
Posts: 65
Joined: 24 Nov 2009, 18:12

Re: Bernardovi planarci v akciji

Postby samob » 12 Nov 2011, 19:26

Kakšna slikca nebi bila odveč. Berni :super: za modifikacijo megijev.
Miro, odličen članek.

lp Samo

berni
Uporabnik
Posts: 95
Joined: 17 Aug 2010, 21:58

Re: Bernardovi planarci v akciji

Postby berni » 12 Nov 2011, 20:06

Joj, Miro ....
Attachments
mag77.jpg
mag66.jpg

softspeaker
Site Admin
Posts: 2115
Joined: 11 Mar 2009, 09:45
Location: Brezno (Abyss)

Re: Bernardovi planarci v akciji

Postby softspeaker » 20 Nov 2011, 17:24

Še eden sešn pri Bernardu.

Kakorkoli obračam, situacija pri Bernardu je v nekonvencinalni poziciji poslušanja totalno hipnotična.
Seveda imajo pri vsem skupaj izjemno "težo" njegova stojala, ki so iz serijskih magnepanov naredila megapane - turbo zvočnike, ki pometajo z vso škatlasto in večino planarne konkurence. Tisti, ki ste slišali zgolj serijske 20.1 - sploh ne morete vedeti o čem govorim.

Ob vsem skupaj pa sem se še enkrat zamislil, ko tolikokrat kakšen navihani audifil pridiga o "pinpoint" fokusu, ki da je pravilen in atraktiven.

Razmislite o sledečem: v običajni poziciji poslušanja pri Bernardu, je za zvočniki na voljo približno 3.5 x 2.2x 2 metra (širina, višina, globina) prostora, ki ga lahko smatramo, kot prostor namenjen virtualnim glasbenikom in njihovim inštrumentom. Morda se toliko prostora namenjenega za hajfaj že marsikomu zdi luksuz, ampak ne bi sedaj o tem.

Ali si lahko zamislimo, da bi na takšen prostor fizično spravili, recimo, vsaj klavirski (jazz) trio?
Ali bi bilo na površini 3.5x2 metra dovolj prostora za koncertni klavir, bobne in kontrabas? No, če ste te inštrumente že kdaj videli v živo, potem poznate odgovor.

Kaj hočem povedati? V obratni poziciji imajo ti inštrumenti končno priložnost, da se pod dosti boljšimi pogoji razvrstijo po virtualnem odru, ki je sedaj lahko širok od 6 do 10 metrov, visok 4 metre in globok vsaj 5 metrov - mislim, halo?

Definicija, teža, transparentnost, silovitost in monumentalnost zvoka te totalno začarajo, povrh vsega je tu še izjemno naraven fokus: glasbeniki in inštrumenti so z lahkoto določljivi na svojih mestih in to v naravni velikosti!

In potem bi naj po taki izkušnji človek poslušal pravljice o "pinpoint" puppen theatru? Ma, prosim lepo!

Torej, včeraj sem spet, pod slišnimi vtisi, padel v trans - mi ni nerodno priznati. Na mojem spisku "nujnih potrebščin" je sedaj kakšna "sobica" dimenzij 8 x 6 metrov, he he...

Respect - Bernard! :respect

Image

softspeaker
Site Admin
Posts: 2115
Joined: 11 Mar 2009, 09:45
Location: Brezno (Abyss)

Re: Magnepan 20.1 v obratni poziciji poslušanja

Postby softspeaker » 03 Sep 2012, 13:21

No, zelo podbno mojemu razmišljanju:

Playing track after track of familiar music, I couldn’t help but be in awe of the scale of the presentation. When people talk about trying to recreate the illusion of live performers in the living room, well, when was the last time you saw a 5 piece band performing on a stage that was only 7 feet wide? To recreate live music you need physical space. With the Magnepan’s sitting 13’ apart, and well away from side walls, the stage scale was spectacular. The Cowboy Junkies’ ‘Trinity Sessions’ is a pretty well recorded set, recorded using a single mic, with minimal post recording processing and in a fairly good acoustic venue. The performers are placed realistically on a stage that is released from the confines of the speaker boundaries, with reverberant ambience seemingly enveloping the room. These are real sized performers and instruments, with space between and around them, as you would expect at a live acoustic event.

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.p ... enfrom&6&4

Mislim, da je odveč razlagati, da ima tip v tej "sobici", z par jurjev vredno elektroniko, večji zvočni potencijal, kot pa nekdo, ki v sobo z 25qm vloži par 100 jurjev.

Image


Return to “Slušni testi naprav”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron